Formido verruilt decoratie voor Seizoensplein

Bouwmarktketen Formido gaat zijn decoratieplein in de winkels inkrimpen om meer ruimte te maken voor het zogenaamde 'Seizoensplein'. Hiermee wil de bouwmarkt zich onderscheiden van zijn concurrenten.

Zo maakte Karwei vorig jaar de switch van traditionele bouwmarkt naar specialist in woondecoratie en kondigde Gamma aan zich juist minder te richten op decoratie en méér op klussen en bouwen.

Crisis overleefd

Formido heeft naar eigen zeggen de economische crisis overleefd dankzij het deco-concept, waarmee de bouwmarkt zich vooral richt op vrouwen. Sinds drie jaar ziet de bouwmarkt zijn omzet zelfs weer stijgen, mede dankzij de oplevende woningmarkt. Ook de introductie van de webshop vier jaar geleden, heeft hieraan bijgedragen. En vorig jaar nog won de online Formido-winkel de ABN AMRO Webshop Award in de categorie bouwmarkten. 

Ondanks deze successen vindt Formido het nu tijd voor een nieuwe stap. Wat wel blijft, is de KlusHulp van Formido, waarbij klanten ervoor kunnen kiezen om een klus uit te laten voeren door klusprofessionals van Formido; van kasten inmeten tot het plaatsen van zonwering.