'Online tuinartikelen shoppen steeds populairder'

We kopen onze tuinartikelen steeds vaker via internet, en doen dat het liefst op maandag, na en weekendje research. Vooral tuinmeubelen zijn online erg in trek, evenals potten en parasols. Gemiddeld geven we online 115 euro uit ten opzichte van 28 euro in de winkel. Impulsaankopen doen we echter niet, en planten kopen we nog altijd het liefst in het tuincentrum. Dit blijkt uit een onderzoek van Beslist.nl en online tuincentrum Warentuin.

Gemak (lees: het laten bezorgen) lijkt, gezien het zoekgedrag, de productkeuze en het gemiddelde aankoopbedrag, de belangrijkste reden te zijn om grotere tuinartikelen online te kopen, evenals het grote online aanbod. Voor het kopen van planten gaan we nog altijd naar het tuincentrum. Online maakt de plant nu nog maar 2,8% uit van alle tuinaankopen, tegenover 23% in de winkel. Maar dit gaat zeker veranderen, denkt Beslist.nl, dat op hun website nu al een enorme groei - 70% ten opzichte van 2016 - ziet in het zoekgedrag van mensen naar planten. Zo doet de snijbloem het inmiddels online al heel goed door slimme marketingacties zoals van Bloomon en Fleurop.